Sara och om livet.

Helg i Oslo.

Kategori: Allmänt

 
Det är en helt annan stämning  här i Oslo när det är helg är hemma i Sverige. Eller så är det för att jag lever ett lite annorlunda liv här än vad jag gjorde i Sverige. Tänkte först skriva hemma, men jag vet inte riktigt vad som är hemma. Man kan ju definera hemma på lite olika sätt. Från det att jag flyttade hemifrån för åtta år sedan tills för kanske tre år sedan har jag alltid kallat Alfta som hemma. Alfta känns inte som hemma längre, trots att hela mitt liv ligger nerpackat där i huset som jag växt upp i. De senaste åren har Karlstad varit hemma. Ibland tror jag mig hittat stället på jorden, och då tror jag det stället är Karlstad, men Sara 23 år och hittat stället på jorden? Så som jag har flängt runt. Kanske. Just nu har jag inget hemma, för mitt hemma ska vara en plats där jag har min fasta punkt, med min stämning. Det tar tid att hitta sitt hem. Jag har två ställen som jag ändå känner mig väldigt nöjd med trots att det inte är hemma. Rimsbo, det är min oas det. Där gör man vad man vill och det är ingen som bryr sig. Älskade plats.
 
 
Sen trivs jag väldigt bra med att bo här i den här lägenheten med Elin och Clary, det är deras hem,men aldrig någonstans har man väl känt sig så välkommen. Tänk att ha så fina vänner som bara öppnar sina armar och säger välkommen hit, bo med oss! Känn dig som hemma. ♥
 
Det var inte något hem jag skulle skriva om idag, det var helgen. Igår kväll hade jag och Elin en planerad myskväll som vi längtat efter nästan hela veckan. Att det kan va så mysigt att bara sitta hemma och äta gott, spela spel, dansa och dricka glögg! Ja, glögg.. Gott! Idag har vi sovit, gått ut och i regnet, sen myst i varsin soffa framför serier. 
En bild säger mer än 1000 ord.. Och det är väl sant :)
 
 
schlutttt.....
 
Imorgon ska jag skriva om några dramatiska upplevelser om larm. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: