Sara och om livet.

Ny inspiration

Kategori: Allmänt

 
Jag har bestämt mig många gånger för att börja träna.. lite för många kanske, men har aldrig riktigt hållt i, inspirationen har liksom aldrig varit tillräcklig. Innan jag flyttade hit så tänkte jag och hoppades att inspirationen skulle finnas när jag kom hit. Kanske var det lite önsketänkande också efter den här jävla sommaren, man har ju hört att man mår bra av träning.. 
 
Jag har varit ganska duktig med promenader under senaste tiden, promenader är ju skönt. Problemet är att jag nästan bara tar mig ut när jag mår dåligt. Antagligen för att det rensar tankarna och att det får mig att göra någonting annat än att tycka synd om mig själv. Sorligt, men väldigt sant. I och med det får promenaderna mig nästan att känna ångest i de perioder när man mår bättre, man blir liksom påmind varför man är ute och går, eller varför man var ute och gick. Då känns det inte lika roligt att gå ut.
 
Clary är ju väldigt duktig med att träna och jag blev inspirerad av henne. Så igår följde jag med till SATS, och det var kul, riktigt kul. Och idag fick jag reda på att jag kan träna gratis via jobbet på ett ställe, väldigt nära jobbet = lätt att ta sig dit. Och det var perfekt, ett litet, men väldigt nytt och fräscht ställe, i princip tomt också i och med att det ligger på ett hotell. På SATS här mitt i Oslo var det ju galet mycket folk, och väldigt trångt.. Fick ju panik i omklädningsrummet typ. Det här känns bra, och det känns kul. Imorgon blir det ett besök igen, slutar man 16.00 så har man all tid i världen faktiskt. 
 
Jag googlade precis på lite träningsbilder, se om jag skulle hitta något fint att lägga upp här i bloggen.. Fick upp massa bilder på snygga vältränade tjejer. Och då slog det mig att jag inte har något mål med träningen. Paniken kom lika fort som bilderna kom fram, och de gjorde de på 0,35 sek. Jag lever ju alltid efter principen att ha mål, jag tror ju att mål är det som driver mig. Och det är det kanske med ibland, men nu tänker jag inte ha något mål.Och jag tänker inte lägga upp någon bild på snygga vältränade tjejer med klyschiga texter under, det inspirerar mig inte.
 
Nu vid närmare eftertanke så är det här mitt mål, och det känns okej.
 
 
 
Så pappa, min trognaste läsare. Här kom det ett inlägg idag också. 

Kommentarer

  • Jessica säger:

    Du har fler trogna läsare:)

    Svar: Vad trevligt! :)
    Sara Andersson

    2012-10-03 | 18:21:55
  • hanna säger:

    fler än du tror :)

    2012-10-10 | 14:16:20
    Bloggadress: http://daretobe-myself.blogspot.com
  • Gabbe säger:

    Fler trogna läsare ger sig tillkänna (:

    2012-10-15 | 19:40:01

Kommentera inlägget här: