Sara och om livet.

2012

Kategori: Allmänt


Personligen tycker jag att det är ganska kul att läsa folks årsresumeér. Har tänkt skriva en egen, har till och med gjort bildkollage till några av årets händelser.. Men jises alltså, hur ska man komma ihåg när vad hände, och vad man gjorde, och ja... Men när jag väl ändå gör ett försök så känner jag bara, hur kul är det att läsa om mitt 2012 egentligen. 2012 var året när allt gick åt helvete. Men sen inser jag också att 2012 också kanske är det år jag har varit mest stolt över mig själv ever. Man får bryta ihop, vilja dö, gråta tills tårarna är slut, hata allt, stänga av telefonen och inte prata med någon, ligga i sängen i flera dagar utan att veta när man duschade eller åt sist. Det är okej, det är så jävla okej också. Bara man vaknar en dag och inser att nu är det slut, nu måste jag börja leva igen. Pausa livet går bra. Man kanske går miste om saker och ting, man kanske tappar en vän, men vad spelar det för roll när man väl tagit sig ur. 
 
Härmed hälsar jag 2013 välkommen till mitt liv. Till och med mitt nya liv. Och här kommer en återblick från 2012 del 1, som ändå hade en del trevliga minnen också.... :)
 
 
Åkte till Carl-Jan med jobbet för att vi slet så hårt i december. Mycket speciell man med många konstiga historier och tallrikar, tavlor och annat krafs. (= saker som var värda pengar.) Men åt väldigt god mat, fick mig ett besök i vinkällaren som vi egentligen inte fick besöka och blev alledes för full så jag var nöjd. Bäst på kvällen var nog ändå när vi fick åka hem...
 
Denna bilden togs enbart för Mamma...
 
 
Annica min fina vän bestämde sig för att lämna Karlstad och jag var så ledsen över detta och visste inte hur jag skulle överleva. Då ovetandes om att jag själv skulle göra precis samma sak några månader senare... Men innan hon skulle ta sitt liv till Ön igen så bestämde vi oss för att ta en helg på Rimsbo Resort All Inclusive, det vill säga, hemma hos mina föräldrar. Sagt och gjort, vi tog bilen och skidor med oss och Annica skulle äntligen få se den finare delen av Sverige.  Väldigt taggad tjej så skulle åka skidor för första gången i sitt liv, typ. Gick ganska bra... Tills hon ramlade :) Sen missförstod hon det där med bastubad också, men men, inte lätt att komma från en Ö. 
 
Drog till fjälls med delar av familjen till Johans stuga. Hade en väldigt mysig helg med skidåkning och massa snölek. Solen var på sitt bästa humör också! Ramlade stillastående och slog huvudet och nacken och det var väl enda missen.. Annars sköt vi monster med skidspetsarna jag och Vincent för att lära Vincent svänga. Och spelade en del kort, på fuskarnas vis..
 
 
Sedan gjorde jag och pappa vår årliga resa, denna gången till Krakow. En fanstatisk fin stad, väldigt mysigt och mycket att titta på. Vi besökte en saltgruva, det allt var byggt av salt. Helt sjuka skulpturer, trappor, KRISTALLKRONOR, golvet, ja allt. Sedan besökte vi också Auschwitz. Ett ställe jag tycker alla människor borde besöka och se med sina egna ögon. När vi var där var det väldigt fint väder, och grönska överallt. Det var svårt att förstå vad som hade skett där, för just under själva besöket var det inte så jobbigt. Men i efterhand när man ser bilderna igen känns det jobbigt och jag tror inte riktigt jag ännu förstår.. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var första delen av året, nästa kommer en annan gång.. :)

Kommentarer

  • johan holm säger:

    vecka 15 sara då åker vi igen . välkommen

    2013-02-20 | 02:31:13

Kommentera inlägget här: