Sara och om livet.

Precis som vanligt

Kategori: Allmänt

 
Semestern var ju oförskämt bra. Inte lyft många fingrar under den inte. Men samtidigt känner jag att jag var lite värd det också. Det var otroligt välbehövligt för mig att få vila upp mig lite. Slappa och ta det lite lungt. Nu är det bara ett år kvar tills nästa semester. Note till mig själv inför den: Ta semester en vecka tidigare, och ta fyra veckor...
 
Längtar tills den dagen jag har har studerat klart till lärare och får tio veckors semester, sedan ler lite för mig själv och tänker att det förmodligen aldrig kommer hända.. Men drömma kan man ju alltid göra! :)
 

Och här är allting som vanligt. Precis som vanligt. Som om något skulle ha förändrats? Nej. Det första jag möts av på jobbet är att elen brutits och internet till en kassa låg nere. Det sista som jag lämnade var en översvämmad tank till toaletterna på jobbet... Ingenting förvånar mig på det där bygget alltså. Det tog mig två dagar att försöka få igång internet. Då var jag totalt hjälplös och sa bara, kom hit och fixa! Då har jag kollat alla sladdar, överallt. Och letat en router som inte verkar finnas.. Nej, men då var det en liten liten knappjävel på en liten sladd på en liten dosa som var av. Jajaja, man lär sig mycket på huset i allafall. Idag har jag letat en sladdnågonting åt elektrikern som lyckades bryta strömmen, men det verkar inte finnas den heller. Igår fick jag torka vatten, eftersom det regnade ute. Då regnar det inne också. Nu väntar jag med spänning inför nästa utmaning..
 
Min dator tackar nog för sig snart, alternativt om den redan halvt gjort det. Lite oklart i den frågan. Nästa beslut att ta i mitt liv är inköp av dator. Tänk att det ska va så svårt även fast jag vet vad jag vill ha...
 
Tack å hej, vi snakkes!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • johan holm säger:

    bra jobbat sara

    2013-08-14 | 23:46:03

Kommentera inlägget här: