Sara och om livet.

Jahapp..så kan det va.

Kategori: Allmänt

Den här bilden såg jag idag, och kände att jag kände igen mig... 
 
Jag blev lite sjuk härom veckan. Blev superförkyld, ni vet när man är tät i hela huvudet och hörseln är nedsatt typ 70%. Sedan fick jag ont i öronen och bihålorna. Så då ringde jag vårdcentralen och frågade om det kanske borde kollas upp, och det skulle det och jag fick en tid. 
 
Kommer in hos min läkare och han säger " Ja, du ser ju inte helt frisk ut. Det här behöver vi inte ta någon närmare titt på, jag skriver ut penecelin till dig". 
 
Där sitter jag som vanligt som en liten tyst och tacksam tjej och säger okej. Som jag alltid gör, varje gång jag besöker någon som jag vet, eller som jag tror har mer kunskap än mig. Och jag litar ju såklart på en läkare... Fast tills efter det här vet jag inte riktigt om jag litar på honom längre. Jag blir irriterad att jag inte står på mig och faktiskt kräver att han kollar mina öron. 
 
Ja, han ställde säkert en riktig diagnos. Men jag tycker han borde ha kollat mina öron iallafall? Han slutar vårt samtal med att säga, "Gå hem och bli frisk och blir du inte det så ringer du så ska jag skriva ut mer". Ja, och så bet ju inte antibiotikan och jag fick ännu ondare i öronen. Så då ringde jag, och han skrev ut ny. Men jag visste väl lite vart jag hade honom så jag krävde nässpray också, och det var ju inga problem..
 
Jag vet inte vad jag ska tycka. Jag fick ju vad jag ville egentligen, jag hade börjat gråta om han skickat hem mig och sagt " Gå hem och vila några dagar". Men samtidigt tycker jag att han borde kollat upp mig. Det hade på något sätt kännts mer okej. 
MEN jag lärde mig något nytt och det är att stå på mig lite mer tills nästa gång. Jag tror jag har rätt att bli undersökt. Nog om detta. Jag är fortfarande ganska förkyld, men värken har släppt. Så egentligen är jag väl nöjd. 
 
 
Annars har jag haft en underbar helg med min käresta! Jag har köpt ett nytt objektiv till kameran som är fantastiskt. Gyllene Tider konsert på fredag!  Och två, TVÅ ynka veckor till semester! 
 Vet ni vad?
Livet smiler mot mig!  ♥
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • maria säger:

    Vad köpte du för objektiv? Mitt som jag använder mest har brakat i golvet och zoomen hakar upp sig. Blir nog en dyr historia.

    2013-07-08 | 20:43:47
    Bloggadress: http://amria.se

Kommentera inlägget här: