Sara och om livet.

Drömmar, drömmar, drömmar...

Kategori: Allmänt

 
 
Just nu är inte den största drömmen en sommarstuga, även om det fortfarande är en dröm.. Just nu är drömmarna, en egen lägenhet. Känner väl litt att jag är färdig med att bo i kollektiv. Kosta vad det kosta vill, men jag är inte 18 längre. Eget kök och eget badrum... Det vore guld och gröna skogar det. Ibland är inte önskningarna så höga. 
 
I helgen var det bröllop för Edward och Elina. Åh det var det finaste och mest kärleksfulla bröllop jag varit på. (och det roligaste!!) Kan man vara mer perfekta för varandra? Finaste paret! Glad och tacksam för att jag fick dela denna dag med er! ♥ 
Efter den dagen vart jag om möjligt ännu ganska mycket mer kär i M.... :) 
 
Nu väntar jag bara på Gabbes bröllop, då jag har den bästa filmen på honom som jag gärna vill spela upp på då. What the fox............. :)
 
Annars över jag till luciatåget. Fick lite sån panik igår när vi skulle sjunga utan text och noter, men det löser sig nog. Det är ju inte värre än att man mimar. Jag minns inte riktigt hur jag lärde mig texterna sist jag sjöng i kör, (för ca 15 år sedan...) Blev lite nostalgisk nu och tänker tillbaks när man gick i 9:an och hade luciavaka hela natten i skolan. Jag och Clary satt nere och redigerade våran film från Camp Enstabo så försvinner filmen!!!!!!! Som vi typ hade lagt X antal timmar på. Men det var ju på den tiden man inte hade externa hårddiskar eller egna bärbara datorer... #gammal 
Camp Enstabo är nästan för övrigt värt ett eget inlägg någongång i framtiden. 
 
Nu har vi avverkat de tre första hektiska helgerna. Först min födelsedag, sedan Ms mammas födelsedag, sedan E och Es bröllop. Nu blir det jobb i helgen. Sedan dop, och sedan bröllop/dop. Sen lucia + jobb. 
Och mitt upp i allt viktigaste perioden på hela året i butiken. 
MEN sen, blir det hemfärd och julfirande. Och efter det blir det nytt år. Skönt att veta vad man ska göra fram till dess. Slipper man fundera liksom. Typ vila kunde man ju göra när man blir gammal.... Eller när man har en sommarstuga... :)  
 
 
Fick ju för övrigt ett väldigt fint objektiv i födelsedagspresent. Börjar bli dags att lära sig fotografera nu. Men de får väl bli om 7-8 månader när det slutat regna i Oslo. För nu ska ni veta att det regnar hela jävla tiden. Inte konstigt att det är tungt att försöka vakna på morgonen. Kanske tomten kunde ge mig en sån här i julklapp?
En väckarklocka som först gör rummet ljust, sen börjar ringa. Alternativt en sån här: 
 
 
En raket som åker upp mot taket. Då kanske jag kommer upp ur sängen.. 
 
 
godnatt och tack för ikväll.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: