Sara och om livet.

Att stressa ner

Kategori: Allmänt

 
 
I måndags var jag på massage. Och blev hemsänd (ehhh?stavning och ordval) med en rejäl läxa och några väl valda ord. Egentligen visste jag allting han sa till mig. Men man behöver ju bli påmind ibland.
  
Jag vet att jag balanserar på en smal tråd när det gäller stress. Men det är så svårt att hitta balansen mellan vad jag faktiskt orkar och klarar, och vad jag vill. 
Jag vill så otroligt mycket. Jag vill fixa, organisera och göra system, för att allt ska fungera. Men man vänder liksom ett skepp med två åror. Och det måste jag lära mig.
 
En sak som jag ska vänja mig av med är mina listor i huvudet. Jag skriver aldrig upp och strukturerar mina dagar på jobbet. Jag har listor i huvudet. Jättebra tyckte jag en gång i tiden. Tror till och med jag bloggat om det, och då är det bra. Men nu är det inte så bra.
För den listan är ungefär hur lång som helst. Varje sak jag tänker på, eller varje grej jag går förbi i butiken som jag kommer på att jag ska ordna med hamnar på den listan. Men det är så mycket jag inte hinner, men som ligger i huvudet och stressar mig. Skriver jag på en lapp så får det bara plats med en viss mängd punkter innan lappen tar slut. Då måste jag ta dem, innan jag skriver en ny lapp. 
Simpelt och självklart tänker kanske någon av er, men inte för en stressad tjej som vill mer än hon har möjlighet till. Vissa saker får bara ta den tid det tar. That´ts life och det är verkligheten. Viktigt att tänka på hälsan, blir ju snart tant...
 
Appropå hälsan så var det väl på tiden att börja träna igen? Har tagit en liten paus på ca sju månader....Jag sliter ganska mycket med sömnen min. Och det hjälper ju inte stressen. Igår var jag på "Shapepulse", mitt favoritpass. Med min favoritledare. Jag funderar på vad hon går på. Men jag gillar att hon står och skriker konstant genom hela passet (samtidigt som hon står och hoppar) "ALLA SKA MED" "FRAM MED BRÖSTET,BAK MED AXLARNA" "LEEEE,ALLA SKA LE". Härlig tjej. Inte så härligt när man tror man ska dö på grund av andnöd. Men kanske är det det som gör att jag inte dör. Pass på ironin när jag talar om "favorit" pass och ledare. När jag tränar finns det inget eller ingen som är en favorit. Måste hitta ett innebandylag. Det är favorit. 
 
Inatt sov jag väldigt skönt i allafall. I morse vaknade jag med värk i hela kroppen. Endast på grund av den goda sömnen kommer jag träna igen. KBK sara liksom. 
 
 
 
 
 
 Imorgon ska jag på harrytur!! Det är alltså vad det kallas när norrmännen åker till Sverige och handlar. Tror de är för att de är lite, ja, ja vet inte hur jag ska förklara... Lite knäppt. Lite harry.  
 
Kvällens låttips får bli " I goda vänners lags" med Engmans kapell. Jag kan gott rekomendera typ alla deras låtar. Sen att de kommer från Hälsingeland gör ju inte saken sämre. 
 
 
 
 
 
Tack, hej och på återseende. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: