Sara och om livet.

Candy crush?

Kategori: Allmänt

 
Spelet från helvetet som har tagit över mitt och många andras liv. Det började i somras. Jag var hemma i Alfta, vaknar upp hemma hos brorsan och hans tjej, bakfull och jävlig efter en hård kväll. Först blir jag bjuden på typ kokta köttbullar (eller vad det nu va) i jag vet in vad, ris och omelett. Gjort på thailändskt vis. Jag undviker att äta typ thaimat och liknande röror och grytor för att jag helt enkelt inte vet vad det är i och för att jag är dödligt rädd för att bli sjuk. Så där sitter jag och försöker förklara för min bror att jag verkligen inte vill ha någon mat och att det går helt bra. Men, i Thailand tar man (i allafall som kvinna) hand om alla, och därför serverades jag mat. Och det är lite fult att då inte ta emot, så jag måste helt enkelt äta.
Min bror har alltså en tjej från Thailand, som jag bara träffat en gång innan denna bakfulla morgon, därav min skeptiska inställning till denna mat...
 
Iallafall äter jag upp maten och går och lägger mig på kökssoffan. Då åker en dator på i köket och där spelas det Candy crush. Med ljud på. Och jag vill bara dö. Ni som har hört ljudet förstår mig. Så där ligger jag och tittar och lyssnar på det där och vill fortsatt bara dö. 
 
Tillslut säger Tobbe att jag ska spela, och jag fattar ingenting. Samla ihop tre godisar och klara massa uppdrag, skittråkigt.. och simpelt. 
 
Dagarna fortsätter hemma, och de enda jag hör och ser är det där spelet, så tillslut av ren tristess börjar jag också spela. Och fastnar. Och mamma fastnar. Så i Rimsbo, sitter vid fyra stycken på två datorer och slåss om att få spela... Lycka var när någon spelade slut på liv så man själv fick spela slut på sina liv. Amen hjälp.
 
Sedan dess har jag kanske spelat varje dag. Och jag är på bana 125. Jättesimpelt spel, jätte. Jag blir tokig. Vissa banor kommer jag aldrig vidare från, får spela i flera veckor, medans jag ser alla vänner passera förbi. Då blir jag inte mindre frustrerad. Och nu har jag fastnat på bana 125. SKITSPEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men ändå kan jag inte sluta spela... Men måste vädra lite frustation angående detta skitspel. Har du inte börjat spela, så gör det inte.
 
Tilläggas bör också att jag numer tycker väldigt mycket om Chakiyas mat. Den är fantastiskt god. :)
 
 
 
 
 
/// sara som är fruktansvärt trött på bana 125...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: