Sara och om livet.

Skattetaten.... ♥

Kategori: Allmänt

 
 
15/2 skrev jag ett inlägg om att jag skulle fixa en hemförsäkring. Det har jag inte gjort. 
 
Men! Jag ska försvara mig själv lite, eller jag ska iallafall försöka. Idag insåg jag för 100 gången varför man inte orkar ta tag i såna där saker när man bor här. För det är alltid någonting som krånglar. Det slår A L D R I G fel. 
 
Men idag som sagt tog jag tag i skiten eftersom jag ska resa på semstern, (har ju i o för sig klarat säkert 30 resor till Sverige, en till Danmark och en till England utan försäkring) men så tänkte jag att jag måste ta tag i detta. Vände mig till kanske den bästa sidan i världen, ehehee.. Svenskar i Oslo på facebook. Självklart fick jag en massa bra svar. Så jag fann då två stycken riktigt bra alternativ... Så fyllde i alla uppgifter på den första, men nej, det gick inte, ogiltlig adress. Ja ja skit i det då så tog jag den andra. Nej, det gick inte heller. Mina personuppgifter stämmer inte överens med adress osv. 
 
Jag blir tokig. Skattetaten era sega fanskap var är problemet? Varför fungerar aldrig någonting när man har med er att göra. Varför stämmer inte min adress ihop med mitt personnummer? Eller varför skickar ni min post till Sverige till en adress jag inte ens registrerat hos er? 

Skulle för några veckor sedan kolla min status på deklarationen, men nej då kunde jag inte göra det på internet för jag är registrerad som företagare.... 
 
Försvaret kanske inte är 100%, men ja, ni förstår min frustation? Jag orkar inte med detta.
 


Två dagar kvar tills jag har semster.  Då ska jag sova, vila, slappa, ta det lungt, andas, glömma bort Norge och skattetaten för ett tag, sola, bada, fotografera ,träffa  vänner och familj. Sen kanske jag är redo för ännu ett år. Insåg precis att jag räknar året mellan semstern numer. Annat var det när man var ung, då började året 1 Januari. 
 
 
// 25-årskrisen är på väg 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: